رهیافت های نوین مدیریت و فناوری ( ری را)
! برای اطلاع از آخرین اخبار می توانید از فید RSS استفاده نمایید




سال اول، شماره دوم، هفته دوم، پائیز 1395
The second issue , the first year , in the second week , autumn 1395


نویسندگان این مقاله:
هفته نامه اختصاصی ره یافت‌های نوین در مدیریت و فن‌آوری ( ریرا) نشریه اختصاصی


توضیحات اضافه :
دوره : 1 سال : 1395 فصل : پاییز صفحات : مقاله - 78 موضوع : مدیریت

خلاصه مقاله:

مقاله شماره 1 عنوان: نقش رفتار سازمانی مثبت در نگرش به تغییر سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاریخ دریافت: 16/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 2 الی 13 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: سیدمهدی وحدتی روحانی نویسندگان: سیدمهدی وحدتی روحانی، مجید نوری اول جهان، فائزه صادقی نائینی پور چکیده امروزه، تغییرات شدید محیطی و گسترش روز افزون صنایع و از طرفی محدودیت منابع پیش روی، سازمانها را ناگزیر از رقابت در عرصه فناوری و قدرت کرده است، تا مساله نگرش به تغییر سازمانی ضرورتی برای موفقیت سازمانها به حساب آید. خودکارآمدی کارکنان سازمان، در محیط رقابتی سرشار از فرصتهای مستمر، مستلزم مدیریت ارزشهای اخلاقی است تا ارزش افزوده سازمانی را با واکنش به هنگام تحصیل کند. رفتارهای مثبت سازمانی در محیط کار، موجب مشروعیت اقدامات مدیریتی می شود، انسجام و تعادل فرهنگی را باعث می شود و ضمن تقویت اعتماد در روابط، تاب آوری، امیدواری و خوش بینی را تقویت می کند. شناخت علمی نظام ارزشی کارکنان یک سازمان به طور خاص، باعث شناخت بسترهای مهیا در سازمان می شود. بخصوص برای سازمانی نظیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که مقرر است پرچم دار تامین سلامت و بهداشت جامعه باشد. این پژوهش، از نظر هدف کاربردي بوده و از نظر روش آن، يک مطالعه توصيفي(پيمايشي) است که نقش رفتار سازمانی مثبت را در نگرش به تغییرات سازمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مورد بررسی قرار داده است. متغیرهای تحقیق با مکانیزم پرسشنامه های رفتار سازمانی مثبت مدل لوتانز و همکاران(2007) و نگرش کارکنان به تغییر سازمانی ساعتچی و همکاران(1389)، به کمک بسته نرم افزاریSPSS و آزمونهاي همبستگی مورد تحليل قرار گرفته است. در این پژوهش، به منظور بررسی نرمال بودن متغیرها از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف به عنوان روش ناپارامتری ساده، همبستگی اسپیرمن، پیرسون و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. نتايج حاصل از تحليل اطلاعات، حاکي از اثبات فرضیه ها است. کارکنانی که از سرمایه روانشناختی بالاتری بهره مند بوده اند، رفتار سازمانی مطلوبتری داشته اند، لذا، نسبت به تغییرات سازمانی، نگرش مثبتی داشته اند. مقاله شماره 2 عنوان: تاثیرسیاست‌های مالی، محدودیت مالی و تامین مالی خارجی بر ارزش گذاری بازار وجه نقد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تاریخ دریافت: 16/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 14 الی 27 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: محمد نوروزی نویسندگان: محمد نوروزی، رحمان عالی، مهدی قاسم زاده چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر سیاست های مالی (شامل تصمیمات نگهداشت وجه نقد، تقسیم سود، و پرداخت بهره)، محدودیت مالی و تامین مالی خارجی بر ارزش گذاری بازار وجه نقد می باشد. بدین منظور از بین شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به روش حذف سیستماتیک تعداد 161 شرکت در بازه زمانی 1388 تا 1393 به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه ها و مدلها از روش داده های ترکیبی و آزمون¬های مربوطه استفاده شد. برای محاسبه ارزش گذاری بازار وجه نقد از مدل فالکندر و وانگ (2006) استفاده شد. نتایج آزمون¬ها نشان داد که اولا بین سیاست مالی و ارزش گذاری بازار وجه نقد ارتباط معنادار و مستقیم دارد؛ دوما محدودیت مالی نیز بر ارزش گذاری بازار وجه نقد تاثیر مستقیم دارد؛ به عبارتی با افزایش محدودیت مالی ارزش گذاری بازار وجه نقد افزایش می یابد؛ سوما، بین تامین مالی خارجی و ارزش گذاری بازار وجه نقد ارتباط معناداری یافت نشد. مقاله شماره 4 عنوان: بررسی مدل های کلاسیک و هوشمند در حوزه پیش بینی قیمت سهام تاریخ دریافت: 17/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 36 الی 45 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: فاطمه شاهرخی ساردو نویسندگان: فاطمه شاهرخی ساردو، فرزانه بیگ زاده عباسی،وحید خطیبی بردسیری چکیده پیش بینی همواره به صورت یک ضرورت در کسب و کار و زندگی اجتماعی در بسیاری از علوم مطرح بوده است.یکی از حوزه هایی که امروزه پیش بینی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است مسائل مالی و اقتصادی بخصوص بازار های سرمایه است.هدف اصلی در این بازارها پیش بینی روند آینده قیمت ها به منظور اتخاذ استراتژی مناسب جهت خرید یا فروش است.با توجه به اینکه شناخت رفتارو نحوه حرکت قیمت سهام در بازار وهمچنین قابلیت پیش بینی در این بازار یکی از ابزارهای کاهش عدم اطمینان می باشد در نتیجه سرمایه گذاران به دنبال روشهایی هستند تا ارزیابی و پیش بینی بهتری بهتری را از قیمت سهام داشته باشند و بالاترین بازدهی را از سرمایه گذاری خود کسب نمایند.هدف این مقاله بررسی اجمالی روش های سنتی و مدون در تجزیه و تحلیل قیمت سهام در بازار بورس اوراق بهادار می باشدو پس از تعریف مختصری از هوش مصنوعی کاربرد این مقوله را در حوزه های مختلف مالی مورد بررسی قرار میدهد و در نتیجه با توجه به مطالب ارائه شده در می یابیم که هرچند که هوش مصنوعی لزوما جایگزین روش های سنتی نمی شود،ولی آن ها را گسترش داده و باعث عملکرد بیشتر آن ها می شوند.به عبارت دیگر نقش تکنولوژی هوش مصنوعی در حوزه مالی ،تداوم برنامه ریزی به روش های دیگر است مقاله شماره 5 عنوان: ارزيابي و تحليل تأثير گويه‌هاي فرهنگ سازماني بر چابکي سازمان‌ها تاریخ دریافت: 17/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 46 الی 45 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: سید علی بنی هاشمی نویسندگان: سید علی بنی هاشمی چکیده شرايط در دنياي پرتغيير کنوني به¬گونه¬اي شده که همگان دريافته¬اند ايجاد تلاطم در بازار و پاسخ سريع به تقاضا، يک مزيت رقابتي محسوب مي¬شود و اين همان مفهوم چابکي سازمان¬ها است. از طرفي موفقيت در استقرار يک سازمان چابک به متغيرهاي زيادي وابسته است که يکي از مهمترين و تأثيرگذارترين آنها، فرهنگ سازماني حاکم بر مجموعه مي¬باشد. هدف از انجام اين پژوهش بررسي تأثير انواع گويه¬هاي فرهنگ سازماني بر چابکي سازمان¬ها در بخش دولتي است. روش انجام اين پژوهش توصيفي-پيمايشي و از نوع همبستگي است. داده¬هاي مربوط از 40 مشارکت¬کننده جمع¬آوري گرديده و با استفاده از روش¬ها و آزمون¬هاي آماري به¬کمک نرم¬افزار SPSS تحليل شده است. يافته¬هاي پژوهش نشان مي¬دهد بين انواع گويه¬هاي فرهنگ سازماني (فرهنگ سلسله¬مراتبي، فرهنگ قومي، فرهنگ بازاري، فرهنگ ادهوکراسي) و چابکي سازمان رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. همچنين فرهنگ قومي در بين گويه¬هاي فرهنگ سازماني بيشترين ضريب تبيين را در متغير چابکي سازماني داراست. مقاله شماره 6 عنوان: بررسی تاثیر سرمایه های روان شناختی بر عملکرد شغلی کارکنان مطالعه موردی شهرداری مرکزی تهران تاریخ دریافت: 17/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 56 الی 71 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: عمران محمدی فاتح نویسندگان: عمران محمدی فاتح، علی اصغر محمدی فاتح، فاطمه خوش رفتار 1- کارشناس ارشد مدیریت دولتی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی(نهاد ریاست جمهوری) 2- کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران 3-کارشناس ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران چکیده سرمایه های روان شناختی به عنوان یک عنصر مثبت روانی در بین کارکنان نقش مهمی را در کارایی، توسعه و اثر بخشی سازمانی ایفا می کند. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر سرمایه های روان شناختی بر عملکرد شغلی کارکنان می باشد. این پژوهش ازنظر ماهیت و روش در دسته تحقیقات علّی قرار می‌گیرد؛ همچنین این پژوهش ازلحاظ هدف شناختی یک پژوهش کاربردی است؛ و مبنای پژوهش کمی است. جامعه آماری این پژوهش تمامی کارکنان شهرداری مرکزی تهران هست که جمعاً 500 نفر می‌باشد. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران 214 نفر به‌دست‌آمده است. برای بررسی سؤالات این پژوهش از یک پرسشنامه 32 سؤالی استفاده شد که مشتمل بر ابعاد مثبت اندیشی و ابعاد عملکرد شغلی بوده است. روایی سؤالات پژوهش توسط خبرگان مورد تائید است همچنین برای بررسی پایایی از روش الفای کرون باخ استفاده‌شده است که الفای محاسبه‌شده برابر با 0.91 به دست آمد که نشان‌دهنده تائید پایایی ابزار اندازه‌گیری است. برای بررسی فرضیه‌های پژوهش از نرم‌افزارهای spss22 و نرم‌افزار LISREL استفاده‌شده است. نتایج فرضیه های پژوهش و سطوح برازش مدل، به همراه نتیجه‌گیری‌های تفصیلی و پیشنهاد‌ها اجرایی در پایان مقاله آورده شده است.

مقاله شماره 3 عنوان: E-Entrepreneurship and Open Innovations and E- Business تاریخ دریافت: 17/06/1395 تاریخ پذیرش: 06/07/1395 کد پذیرش: دوره 1- شماره 2- پاییز 95- صفحه 28 الی 35 نوع مقاله: کنفرانسی نام کنفرانس: کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران نویسنده مسئول: Jalil Ajali نویسندگان: Nasrin Oskooii، Jalil Ajali Abstract Emergence of the Internet was one of the most important milestones in the development of business surroundings which expanded from the traditional market to market space available on the Internet. This was followed by a remodeling of entrepreneurship into Internet entrepreneurship or e-entrepreneurship. Internet has cause a switch from the traditional closed model of innovations to a model of open innovations. Easy access to Internet communication solutions, development of social media and Web 2.0 stimulates customers’ activity not only as buyers but also as experts, consultants, promoters of products and brands and, importantly, creative innovators.



منابع مقاله:

کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری دانشگاه تهران



تگ ها:


دانلود مقاله:
قیمت 12500 تومان