بررسی تاثیر نحوه مدیریت (وظیفه مدار و رابطه مدار) بر رضایت شغلی کارکنان صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی
The impact of management (task-oriented and relationship-oriented) on job satisfaction hopes entrepreneurial fund of North Khorasan
نویسندگان این مقاله:
توضیحات اضافه :
دوره : 1
سال : 1395
فصل : زمستان
صفحات : مقاله نشریه - 16
موضوع : مدیریت
خلاصه مقاله:
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر نحوه مدیریت(رابطه مدار و وظیفه مدار) بر رضایت شغلی کارکنان صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی است. این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی کارکنان صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی به تعداد 45 نفر می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه و مطالعات میدانی و کتابخانه ای است که روایی پرسشنامه ها با به کارگیری روش اعتبار محتوا و کارایی آنها با محاسبه ی آلفای کرنباخ تایید شده. در این پژوهش برای بررسی و آزمون فرضیه ها از روش t استیودنت و نرم افزار های Spss و Amos استفاده شده است. در این پژوهش نتایج بررسی فرضیه ها نشان داد که بین سبک مدیریتی چه رابطه مدار و چه وظیفه مدار رابطه ی معناداری وجود دارد و هر دو تاثیر مثبتی بر شاخصه ی رضایت شغلی کارکنان می گذارند.
This study examined the effects of management(Relationship-oriented and task-oriented) on Entrepreneurship Fund of north khorasan employees' job satisfaction. This research is functional, and Descriptive type has been used on the base of this research . The population of this research consisted by all the employees of Entrepreneurship Fund of north khorasan which counted to 45 person. the questionnaires and field studies and Library Studies were used to gathering the needed information and also the Validity of this questionnaire By using content validation and the efficiency by calculating Cronbach alpha has been approved. In this study, to investigate and test the hypotheses we used t student and spss and Amos software . The results of the study showed that there is a significant relationship between relationship-oriented and task-oriented management style and Both has distinctly positive impact on job satisfaction.
منابع مقاله:
- استيفن پي رابينز(1374)، مديريت رفتار سازماني ترجمه علي پارسيان و اعرابي جلد دوم چاپ اول، 1374
- تهوری،زهرا(1384)، بررسی میزان رضایت شغلی کارکنان شاغل در بخش مدیریت دانش کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، دوره 21، شماره 2، زمستان 1384
- رضائيان، علي(1372)، مديريت رفتار سازماني چاپ اول، انتشارات دانشكده مديريت دانشگاه تهران، 1372
- زارعی متین، حسن(1389)، تابین شاخص های مهارت ارتباطی مدیران و نقش ان در رضایت شغلی کارکنان، فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال اول، شماره دوم، بهار 1389
- دراکمورتن,روبین(1391)، اشنایی با اصول کسب و کار و نحوه مدیریت بر عملکرد کارکنان، ترجمه: میرزایی موسوی،رسول، روزنامه کسب و کار، سال دوازدهم، شماره 743، زمستان 1391
- درویش، حسن(1386)، عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان، انتشارات فرهنگ مدیریت، سال پنجم، شماره شانزدهم، زمستان 1386
- گلمن، مایر(1383)، ویژگی های یک رهبر، ترجمه شریفیان ثانی، فصلنامه گزیده مدیریت، شماره 36، بهار 1383
- سپهوند، رضا (1393)، بررسی تاثیر شایستگی مدیریتی بر رضایت و تعهد شغلی اعضای هیات علمیو کارکنان دانشگاه خرم اباد، انتشارات مدیریت سازمانی، دوره دوازده، شماره دو، پاییز 1393
- مقیمی، سید محمد(1380)، سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، انتشارا ترمه، تهران ، 1380
- محمدزاده، عباس (1375)، رفتار سازمانی نگرشی اقتضایی، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی،تهران، 1375
- عباس زادگان، سيد محمد(1377)، مديريت منابع انساني، چاپ اول، انتشارات سوره تهران، 1377
- Bauer, H. H,. Rechardet, T,. Barnes, S.J, Neumann. M.M(2005), Driving costumers acceptance of mobile marketing: a teorical framework and empirical study. Journal of electronic commerce research, 6(3), 181-191
- Binks,M.R.and Ennew,C.T.(1997), “The relationship between UK banks and their small business customer” Small business Economics, Vol. 9, pp. 167-78.
- Edward, A(2009). Competency modeling as an antecedent as an effective leadership development and succession planning whiten the public social environment, journal of new management 12(3), 22-28
- Blair, R.J.R(2005).Responding to the emotions of others. Dissociating forms of empathy through the study of typical and psychiatric population, consciousness and congnitions.14. 698-718
- Judith J. Madill, Lisa Feeney, Alan Riding,George H. Hanies Jr, (2002)," Determinats of SME owners' satisfaction with their banking relationships" ,Journal of Bank Marketing, Vol. 20 No. 2, 2002, pp. 86-98
- Kellet, J.B & Hamphrey, R.H & sleeth. R.G.(2012) Empathy and emergence of a task and relations leaders. Leadership quarterly.17 .146-142
- Lu, H. Whate, L. Bariball, L(2005). Job satisfactions among nurses. A literature review nurse study 42(2), 211-227
- Togia,A, Kostelius(2004). Job satisfaction among Greek academic liberation.LIS research 26(3) 373-383
- Wood, J. Rotherford, B(2007). The relationships of facts of salesperson job satisfaction with effective organizations commitment. Journal of business & industrial marketing 22(1), 311-321
تگ ها:
دانلود مقاله:
قیمت 3000 تومان