ISSN: 2538-5801
رهیافت های نوین مدیریت و فناوری ( ری را)
! برای اطلاع از آخرین اخبار می توانید از فید RSS استفاده نمایید




شناسایی تاکتیک های بازاریابی رابطه ای و رتبه بندی آن ها از منظر مدیران شرکت ایران خودرو اردبیل با استفاده از تاپسیس فازی
Identification of relationship marketing tactics and ranking them in terms of Ardabil, Iran Khodro Company executives using fuzzy TOPSIS


نویسندگان این مقاله:
شبنم علیزاده نیاری نویسنده مسئول
میثم صادقی طرقی نویسنده همکار


توضیحات اضافه :
دوره : 1 سال : 1395 فصل : زمستان صفحات : مقاله نشریه - 56 موضوع : مدیریت

خلاصه مقاله:

تاکتیک های بازاریابی رابطه ای به عنوان بازوان اجرایی بازاریابی رابطه ای موجب حفظ مشتریان موجود و در طی یک کیفیت بالای ارتباطی اعتماد و رضایت آن ها جلب و در نتیجه موجب وفاداری آن ها می گردد. این مطالعه ضمن مطالعه تحقیقات گذشته، به بررسی تاکتیک های بازاریابی رابطه ای می پردازد و پس از بیان ادبیات موضوع ، به اولویت بندی چهار تاکتیک از دیدگاه مدیران ایران خودرو اردبیل می پردازد. تاکتیک های مورد نظر عبارتند از کیفیت خدمات، ادراک قیمتی، ذهنیت برند و ارزش پیشنهادی. برای اولویت بندی به روش تاپسیس فازی، سه معیار هزینه ، سهولت و برتری را نیز با استفاده از نظر خبرگان تعیین کردیم. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل نتایج از روش تاپسیس فازی استفاده کردیم. در این خصوص از 4 نفر از مدیران و کارکنان شرکت ایران خودرو اردبیل نظرسنجی انجام شد . نتایج تحقیق نشان می دهد اولویت تاکتیک ها بدین صورت خواهد بود که ادراک قیمتی اولویت اول را دارد و بعد از آن ، کیفیت خدمات و سپس ارزش پیشنهادی و در نهایت ذهنیت برند..

Relationship marketing tactics as the executive arm of relationship marketing to retain existing customers and gain their trust and satisfaction in a high quality communication and thereby becomes their loyalty. The study of the past research studies, the association's marketing tactics and after explaining the literature, to prioritize four managers of Iran Khodro's tactic pays Ardabil. Tactics to include service quality, price perception, mentality brand and value proposition. For the prioritization of the first technique, the three categories of cost, ease of use and lead the experts also discussed. In this study, we used to analyze the results of the first technique. In this regard, the four managers and staff survey was conducted in Ardabil, Iran Khodro Company. The results indicate priority would then be tactics that price perception is the first priority and then, ultimately, quality of service and value proposition and brand mentality.



منابع مقاله:

  1. عبدالوند، محمد علي و غفاري آشتياني، پيمان (1388). ارائه الگويي براي ارزيابي عوامل موثر بر  تبليغات شفاهي مثبت در بازار، مطالعه موردي : بانك ها ي شهرستان اراك، مجله پژوهش ها ي . مديريت، شماره ۸۱ ، تابستان ۱۳۸۸
  2. صمدي، منصور ، نوراني، محمد، فارسي زاده، حسين (1388). بررسي تأثير تاكتيك ه اي بازاريابي  ارتباطي بر رفتار خريد در فروشگاه ها ي پوشاك با استفاده از مدل معادلات ساختاري، فصلنامه ، پژوهشنامه بازرگاني، شماره ۵۳ ، زمستان ۱۳۸۸ . ۲۰۳- صص ۲۲
  3. کاتلر فلیپ. آرمسترانگ،گری،اصول بازاریابی،ترجمه علی پارسیان،ادبستان تهران چاپ پنجم1385
  1. Andaleeb, SS. (1996). An Experimental Investigation of Satisfaction and Commitment in Marketing Channels: The Role of Trust and Dependence, Journal of Retailing 72(1):7793.
  2. Anderson, E. and Weitz, B. (1989). Determinants of continuity in conventional industrial channel dyads, Marketing Science8(4):31023.
  3. Aydin, S. and Özer, G. (2005). The analysis of antecedents of customer loyalty in the Turkish mobile telecommunication Market, European Journal of Marketing 39(78): 91025.
  4. Berry, LL. (1995). Relationship marketing of service: Growing Interest, emerging perspective, Journal of the Academy of Marketing Science 23(4) 23645.
  5. Bowen, JT. and Shoemaker, S. (2003). Loyalty: A Strategic Commitment, Cornell Hotel and  estaurant Administration Quarterly 44(56): 3146.
  6. Chakrabarty, S., Whitten, D., and Green, K. (2007). Understanding Service Quality and Relationship Quality in IS Outsourcing: Clinet Orientation & Promotion, Project Management Effectiveness, and the TaskTechnologyStructure Fit, Journal of Computer Information Systems 48(2)115.
  7. Cheng, TCE., Lai, LCF., and Yeung, ACL.(2008). The Driving Forces of Customer Loyalty: A Study of Internet Service Providers in Hong Kong, International Journal of EBusiness Research 4(4):2642.
  8. KuoMing, C.(2009). The Construction Model of Customer Trust, Perceived Value and Customer Loyalty, The Journal of American Academy of Business 14(2):98103.
  9. Fontenot,R.J.,Hyman,M.R.,(2004);The antitrust implication of relationship marketing.journal of Business Research,57,1211-122.
  10. Gronroos,Ch,(1999),Relationship marketing teams.Industrial Marketing Management,28,553-564
  11. Harrison, T.2000,Financial Services Marketing Edinburgh,Prentice Hall.
  12. Lings,L.n.2000,International marketing and supply chain management,Journal of Service Marketing,Vol.14,No.1,pp.27-43



تگ ها:


دانلود مقاله:
قیمت 3000 تومان